Hong kong - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Marleen en Melvin Griffioen - WaarBenJij.nu Hong kong - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Marleen en Melvin Griffioen - WaarBenJij.nu

Hong kong

Door: M&m

Blijf op de hoogte en volg Marleen en Melvin

17 Oktober 2015 | Nederland, Schiphol

Lieve allemaal,

Na een rustige vlucht kwamen we om 06:30 's morgens aan op hong kong.
Beiden hebben we niet kunnen slapen in het vliegtuig en voelden ons dan ook belabberd. Gelukkig waren we snel door de douane en hadden we onze tassen ook snel te pakken. Met de trein en de metro reisde we naar het hotel. Het was in inmiddels 08.00, maar helaas was de kamer nog niet klaar en moesten we ons 6u gaan vermaken... Gelukkig konden we de backpacks bij het hotel achterlaten. We hebben marktjes bezocht, waar dieren levend geslacht worden en waar het gigantisch stinkt. Ook zijn we naar het Victoria park geweest, waar oude bejaarden Tai Chi-en in de schaduw. Inmiddels is het 2,5u later.. De tijd kruipt. We besluiten om met de metro naar een wijkje verderop te gaan, wan chai. Hier lopen veel zakenlui rond, maar ook veel hong kong nezen/chinezen. Na wat rondgelopen te hebben was de tijd bijna om en zijn we gauw naar het hotel gegaan. De kamer was klaar! We besloten om even op bed te gaan liggen voor een powernap. Dit werd alleen een iets langere powernap van 4uur..
Om 18:00u schrokken we wakker. Snel hebben we ons klaar gemaakt om wat te gaan eten. Eerste indrukken waren niet best over de Chinese/hong kongse restaurants. Het ziet er onhygiënisch uit en het stinkt. Vandaar hebben we de keuze gemaakt om makkelijk en vertrouwt naar de KFC te gaan, wat tevens om de hoek was. Na een heerlijk maal zijn we terug gegaan naar het hotel om een goede nacht te maken.

Bijna 12 uur later werden we wakker. We maakten ons klaar om aan een nieuwe dag te beginnen. We hadden vandaag veel op de planning staan. We namen de metro naar Central. Vanaf hier zijn we gaan wandelen langs enkele hoogtepunten van het centrum van Hong Kong. Eerst met de mid level escalators de berg op naar de wijk Soho, vervolgens naar de haven, toen langs de parlementsgebouwen en memorials en later door de aangelegde parken, waar je midden in het stadsleven tot rust komt. Inmiddels 20 km later zijn we gesloopt en zijn we op zoek gegaan naar een restaurant. We belandde bij de pizzaria, waar we even op adem zijn gekomen. Daarna zijn we met de Peak Tram naar de Victoria Peak gegaan, waar de skyline van hong kong prachtig te zien is. De hoge gebouwen zijn uitgelicht en steken fel af tegen de donkere heldere lucht. Na deze verbazingwekkende ervaring zijn we met de bus en metro naar het hotel gegaan.

Na een iets minder goede nachtrust, wat overigens niet aan het hotel lag, zijn we met de metro richting een van de vele eilanden van Hong Kong gegaan, genaamd Lantau.
Hier staat een kabelbaan, waarmee je met een cabine over de natuur van Hong Kong wordt verplaatst en uit komt bij het dorpje NGong. Hier staat de op een na grootste buddha ter wereld, de Big Budda.
Via een lange trap kom je bij de tempel waar de Big Budda op staat. Zie de foto's. Na de intensieve beklimming van deze attractie hebben we de tempel Po Lin Monastery bezocht die hier niet ver vanaf ligt. Na deze spectaculaire trekpleisters zijn we per bus verder gegaan naar het vissersdorpje Tai O, wat hier ongeveer 20 km vanaf ligt. In dit dorpje zijn we langs de vele verschillende vissershuisjes gelopen. buiten wordt er veel gedroogd vis verkocht waardoor ons weer een heerlijke geur tegemoet kwam.. Voor ons westerlingen was het heel indrukwekkend om te zien hoe de mensen daar in armoede leven en van de kleine dingen rondkomen. Na een aantal keer geprikt te zijn besloten we om de bus terug naar de metro te nemen. Bij het metrostation hebben we eerst nog wat gegeten bij een grote Chinese/hong kongse keten. Een keer en nooit meer, aldus Mel.
Vervolgens hebben we de metro naar Jordan gepakt om hier weer een markt te spotten. Dit keer geen geslachte dieren en stink geuren, maar typisch Chinese/hong kongse souveniertjes. Na deze lange dag gaan we snel naar huis.

Vandaag gaan we opweg naar Australië. Om 19:15u (Is 13:15 in NL) gaat ons vliegtuig maar Cairns waar we om 04:20 zullen landen (20:20u NL tijd). Daarna volgen er weer meer van onze avontuurlijke verhalen..

Tot de volgende keer maar weer!

Liefs M&M

• 17 Oktober 2015 - 13:05

Marja:

Wat fijn om op deze manier mee te kunnen genieten van jullie reis! Ik kijk nu al uit naar jullie volgende verslag

• 17 Oktober 2015 - 13:10

Daniëlle:

Jullie schrijven leuk lieverds! Heel veel plezier weer! Liefs!

• 17 Oktober 2015 - 14:24

Claas:

Mooi verslag zover. Jullie kunnen straks moeiteloos een spreekbeurt ergens verzorgen. Een beetje lichtbeelden en filmmateriaal en een bejaardenhuis is weer een avondje onder de pannen.
    Tot de volgende bijleessessie. Kus van jullie Pa

• 17 Oktober 2015 - 15:07

Corrie:

Hoi M&M, Wat leuk om jullie verslag te lezen. Wat hebben jullie veel gedaan in HK, leuk hoor. Liefs, T. Corrie

• 17 Oktober 2015 - 21:11

Daniëlle:

Gelukkig zijn jullie weer veilig geland. :-)
    We kijken uit naar het moment dat jullie weer wifi hebben en weer een mooie Blog schrijven xxxxxx

• 17 Oktober 2015 - 21:43

Andrea:

Heerlijk om te lezen....KFC en Pizza dat gaat goed Mel haha. Gelukkig zijn jullie veilig aangekomen in Australië en ik verheug me op jullie volgende verslag. Veel plezier xxxxx

• 18 Oktober 2015 - 01:19

Hanneke:

Leuk hoor zo ook beetje mee te kunnen genieten van alles. Nu verder in Australie, fijn dat jullie weer veilig zijn aangekomen. Gauw maar weer wifi, horen we nog meer avonturen. Geniet ervan, groetjes Han.

• 02 November 2015 - 22:42

Elly:

Zo te lezen hebben jullie veel dingen gezien en bezocht in die korte tijd dat jullie in Hong Kong waren. En dat na zo'n lange vermoeiende reis.