Wongalong beach/Mission beach, Townsville/Magnetic - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Marleen en Melvin Griffioen - WaarBenJij.nu Wongalong beach/Mission beach, Townsville/Magnetic - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Marleen en Melvin Griffioen - WaarBenJij.nu

Wongalong beach/Mission beach, Townsville/Magnetic

Door: M&M

Blijf op de hoogte en volg Marleen en Melvin

27 Oktober 2015 | Nederland, Schiphol

Lieve allemaal,

Na een 2 uur durende busrit komen we aan bij Wongalong Beach. Op de bonnefooi lopen we naar de eerste de beste hostel. Gelukkig er is nog plek en we checken in. We zetten de spullen in de kamer en wandelen richting het strand. Een prachtig lang uitgerekt, leeg strand met een groene omgeving.. Weer een plaatje uit één van de reisgidsen! We wandelen eerst over het strand en vervolgens richting Mission Beach. Hier eten we bij een restaurantje voor maar 10$ pp (€ 6,40) fish and chips/lamssteak. Het smaakt buitengewoon goed. Daarna gaan we met een busje terug naar de hostel, aangezien we het lopen zat zijn.

Zaterdagochtend gaan we vroeg naar de supermarkt en vervolgens naar het strand. Op het strand is bijna niemand. We genieten van de rust. Mel wisselt dit af door tussendoor te gaan hardlopen en zelfs een boek te lezen..
Om 16:00 zijn we het toch echt wel zat en gaan we terug naar de hostel. We koken en duiken op tijd ons bed in.
Zondagochtend gaan we om 09:00 met de bus naar Townsville. Na 4 uur rijden komen we aan. Tijdens de busreis hebben we een hostel geboekt dus na aankomst kunnen we er zo heen lopen. Binnen korte tijd zijn we ingecheckt, staan de spullen in onze kamer en zijn we op weg naar de supermarkt.
Na de boodschappen gaan we snel terug naar de hostel om dit te droppen en ons klaar te maken voor de rock pool. Dit is een aangelegd zwembad aan het strand dat bestaat uit zeewater, omdat ook hier niet in de zee kan worden gezwommen vanwege de marine stingers! Vervolgens hebben we ons opgefrist in de hostel om in een schone outfit een hapje te gaan eten. Ook in Townsville zijn wij erin geslaagd om voor slechts € 6,40 uiterst lekker te eten, dit keer was het ravioli/hamburger. Na dit avondmaal zijn we gaan slapen. Morgen staat namelijk de trip naar Magnetic Island op de planning.

Om 08.45 nemen wij de Ferry naar dit eiland, voor slechts 35 dollar hebben we een heen & terugreis en een dagpas voor de bus. We starten met the Forts walk, dit is een 2 uur durende walk langs de verschillende forten die in de tweede wereldoorlog gebruikt zijn. Onderweg komen we koala beren tegen. Vervolgens nemen we de bus richting Horseshoebay, waar we de Balding walk doen. We komen op een prachtig wit strand terecht (Balding Bay) met alleen maar naakte mensen, was wederom een erg mooi uitzicht

• 27 Oktober 2015 - 09:32

Astrid:

Ha Marleen en Melvin wij genieten van jullie reisverhalen. Ik waan me weer even down under en heb er de foto's weer eens bijgeplakt. Ik haal me e de specifieke uitspraak voor de geest, hey mate, love ,de prachtige watervallen al die prachtig gekleurde parkieten die zo'n herrie maken.... Ik zou zo even over willen vliegen maar geniet zo ook 'mee'. Wij zijn afgelopen weekend in Julianadorp geweest om ons 41 jarig huwelijk te vieren. Het is hier heerlijk zonnig. We hebben gevliegerd op het strand en gegolfd naast het park en Dean liv en tess hebben enge spinnen en vleermuizen geknutseld voor Halloween op die dag worden de dames 3 jaar!!
    Zo dat was het nieuws from the other Side of the world. liefsxx

• 28 Oktober 2015 - 15:00

Ali Dieke :

lieve tweetjes wat gezellig jullie verslagen te lezen,en wat een mooie foto's heerlijk dat jullie zo genieten en ook nog voor een zacht prijsje eten maar ja er is ook pas 15 dagen om gelukkig voor jullie he ?? Nu lieverds en hele dikke knuffel en kijken weer uit naar het volgende verslag xxxx

• 02 November 2015 - 22:54

Elly:

Wat een afstanden leggen jullie af hè en als je die op de kaart bekijkt zijn jullie verhoudingsgewijs maar een klein stukje afgezakt naar het zuiden.

• 02 November 2015 - 22:57

Elly:

Klopt het dat ik maar twee foto's van Hong Kong kan zien? Waar staan de foto's van Cairns, Wongalong Beach en Townsville b.v.?

• 02 November 2015 - 22:59

Elly:

Marleen, mijn dochter is afgelopen donderdag, 29 oktober, om 08.08 uur bevallen van haar tweede zoontje Jake. Ik ben bij de bevalling aanwezig geweest, een geweldige ervaring. Alles gaat goed met moeder en kind.