Albury, Melbourne, Great Ocean Road, Adelaide - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Marleen en Melvin Griffioen - WaarBenJij.nu Albury, Melbourne, Great Ocean Road, Adelaide - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Marleen en Melvin Griffioen - WaarBenJij.nu

Albury, Melbourne, Great Ocean Road, Adelaide

Door: M&M

Blijf op de hoogte en volg Marleen en Melvin

10 December 2015 | Nederland, Schiphol

Lieve allemaal,

Na een lange reis komen we aan in Albury, een klein stadje in het binnenland waar geen klap te beleven is. Toch rijden we eerst langs de informatiebalie in de hoop dat we verrast worden met wat leuke plekken in Albury. Helaas, we moeten het doen met een koude rivier en een wandeling door een lagoon waar je vogels kan spotten. We bewaren dat voor morgen.. Nu eerst opzoek naar een slaapplek. Al gauw komen we terecht bij een motorpark(je), waar we hartelijk ontvangen worden. Ook krijgen we onbeperkt WiFi, wat erg zeldzaam is in Australië. Het is inmiddels al 18:00u dus maken we gelijk het avondeten klaar. Na het eten rijden we naar het centrum, dat bestaat uit 1 straat.. Al snel zijn we er doorheen, we halen een ijsje en gaan terug naar de camping.
De dag er na slapen we uit en doen we een was. We gaan op weg naar de vogel Lagoon, maar het waait zo hard dat er is geen vogel te bekennen is. Na een kwartier gezocht te hebben, geven we de hoop op. We rijden naar de rivier, waar het water afkomstig is uit de bergen. Helaas is het zo fris buiten dat we geen verkoelende duik nodig hebben. Ook dit hebben we al snel bekeken. Na een drankje bij een cafe gaan we winkelen in een overdekt winkelcentrum. Terug op de camping koken we en 's avonds kaarten we.
Vrijdagmorgen rijden we vroeg weg uit Albury, om te beginnen aan de lange reis naar Melbourne. Rond 15:00u rijden we de stad binnen. Het is erg druk, iets minder chaotisch dan Sydney, maar toch te druk om er met je campervan doorheen te rijden. We halen een plattegrond bij de informatiebalie en rijden naar de camping net buiten de stad. Het is koud en bewolkt. We gaan een stuk wandelen aangezien we al de hele dag in de auto hebben gezeten. Na de wandeling koken we en bekijken we de great ocean road op de kaart.
Zaterdagmorgen is het helaas weer bewolkt. We rijden naar Geelong, een plaatsje dat vlak voor de Great Ocean Road ligt. Zodra we de boulevard oprijden zien we dat er een evenement met auto's aan de gang is. De boulevard staat vol met oude auto's, race auto's en motoren. Mel zit inmiddels te stuiteren in de auto, dus zetten we auto snel aan de kant van de weg. We lopen over de boulevard en Marleen heeft het al snel gezien en ziet liever een paar winkels. Nadat Melvin een hotdog achter z'n kiezen heeft gaan we naar het winkelcentrum. Natuurlijk worden er nog wat kleren, in de Salé wel te verstaan, aangeschaft. Als we weer buitenkomen schijnt het zonnetje. We halen broodjes en kleden ons om in de camper. Daarna gaan we naar het strand. Na een paar uurtjes heerlijk op het strand te hebben gelegen rijden we naar Torquay, waar de Great Ocean Road begint. We staan op een camping aan het strand. Als de camper staat maken we een romantische wandeling over het strand, langs de rotsen en door de winkelstraten op zoek naar een Dominos, die vooral in geen velden of wegen te bekennen is. We belanden bij de o zo gezonde Mac Donalds. Eindelijk kunnen we de Create your own taste uitproberen. We stellen allebei onze eigen hamburger samen. Achter de schermen gaat het niet helemaal goed en duurt het wat langer dan gepland. Ter compensatie krijgen we nog een keer het bestelde drinken, maar dan gratis. Na de enorme smaaksensatie van de burgers wandelen we terug naar de camping.
Zondagmorgen gaat de wekker we vroeg en beginnen we aan de Great Ocean Road. We stoppen bij een bird look out, waar het weer nog goed weer is. Maar al snel slaat het om en zitten we in bewolking en later zelfs regen. Het is 18 graden, wat een heel stuk kouder is dan de afgelopen weken. We bezoeken nog wat look outs en rijden door naar het stadje Lorne, wat tevens onze eindbestemming is voor vandaag. Marleen is zo moe, met name door het weer, dat ze een middagdutje doet. Melvin gaat de omgeving verkennen en wekt Marleen boordevol ideeën. Joepieeee... We eten wat en gaan op weg naar een look out. Hier heb je uitzicht op de Great Ocean Road en het landschap eromheen. Vervolgens rijden we naar een waterval in de bergen. De weg er naar toe is net de Droomvlucht uit de Efteling maar dan echt. Het is een prachtig plaatje, zelfs in de stromende regen. Ook gaan we nog op zoek naar een andere waterval maar na een paar keer fout te zijn gereden en het ook wandelend niet gevonden te hebben gaan we maar terug naar de camping. Inmiddels is het etenstijd en maken we pasta. 's Avonds is het opgeklaard en wandelen we door Lorne. We komen veel feestende/dronken jongeren tegen, maar ook in dit plaatsje is weinig te beleven en zijn we al weer snel bij de camper. De volgende dag vervolgen we onze trip over de great ocean road.
De eerste stop is een zwart gekleurd meertje met een waterval die hierop uitmond. De tweede stop is het plaatsje ...... De bedoeling is om hier op een camping te gaan slapen, maar omdat we er al vroeg zijn besluiten we om verder te rijden. We rijden door een prachtig natuurpark heen en stoppen onderweg bij een lookout waar we de Beauchamp Falls hebben bezocht. Ook dit is weer een prachtig plaatje. Na deze trip door deze prachtige omgeving rijden we verder naar Port Campbell, waar we onder andere de wel bekende Twelve Apostelen gevestigd zijn. Helaas is het bewolkt en staat er een harde wind. Alles ziet er een stuk somberder met dit weer. Daarom besluiten we maar snel naar een camping te gaan en de volgende dag terug te gaan. Na een heerlijke maaltijd op de camping halen we nog een ijsje in de stad en daarna kijken we een film. De volgende dag staan we vroeg op. Een strak blauwe lucht MET zon komt ons tegemoet, dus we gaan snel terug te gaan naar de Twelve Apostelen voor een paar mooie foto's. Ook is het vroeg in de ochtend veel rustiger en dat bevalt ons wel. Na wat foto's rijden we door Port Campbell. Op deze weg liggen op 5 km afstand tientallen bezienswaardigheden die stuk voor stuk erg indrukwekkend zijn. Naast de apostelen hebben we ook de Loch Ard Gorge, The London Bridge en the Grotto bezocht. Na deze hoogtepunten zijn we aan het einde gekomen van de Great Ocean Road. Aangezien het pas 1 uur in de middag is rijden we snel door richting Adelaide. Hier staat het mooie weer op ons te wachten, waar we wel weer aan toe zijn na een aantal dagen kou en regen. Onderweg naar Adelaide slapen we op een gratis camping in Kingston SE. De volgende dag zijn we vroeg uit de veren om zo snel mogelijk in Adelaide aan te komen, het strand roept ons! Om 12:30u rijden we Adelaide binnen. We halen wat boodschappen en rijden naar de camping die het dichtst bij het strand ligt. We vinden er zelfs een die aan het strand ligt. We blijven hier een week. De hele week (2-8 dec) liggen we aan het strand, gaan we naar het centrum, maken we wandelingen in de omgeving, bekijken we de zonsondergang, bbqen we en genieten we vooral van een lekker rustig weekje!
Woensdagmorgen leveren we na een uitgebreide poetsbeurt en na het inpakken van de bagpacks de campervan in... Beiden vinden we het jammer dat we ons tijdelijke huisje moeten inleveren. We trakteren onszelf bij de Ikea op een lekkere lunch en wandelen daarna terug naar de camping. We hebben namelijk voor de laatste nacht een Cabin gehuurd. Alle spullen hebben we vanmorgen al kunnen overhevelen, dus hoeven we niet meer met onze tassen te slepen. We kleden ons om en gaan nog even naar het strand om nog wat zonnestralen op te vangen. Daarna wassen we de laatste spullen. 's Avonds maken we een lekker biefstukje op brood en kijken we tv. We gaan op tijd slapen, want de wekker gaat vroeg.

Vanmorgen ging om 06:00u de wekker. Na een verfrissende douche en een goed ontbijt zijn we met de bagpacks richting het vliegveld gegaan. Hier hebben we 2,5u gewacht en zijn we vervolgens in het vliegtuig gestapt. Na een vlucht van 2u zijn we in Alice Springs aangekomen waar het volgende avontuur op ons ligt te wachten...